en tjockis blir smal

Resan från 117kg till dagens 77kg efter en gastric bypass, hundar, och allt runtomkring.

Fredagsmys.

Publicerad 2016-12-10 01:44:08 i Andra månaden,

Alla sover på jobbet vilken innebär att jag får ha lite fredagsmys för mig själv. Väntat i 1 år på att boken ska börja säljas och den kom i brevlådan idag, så passar ypperligt att läsa lite i natt när det är lugnt. Får ställa alarm så jag inte glömmer bort tiden totalt och läser ut boken. I och med att boken precis kommit ut så lär jag ju få vänta minst ett år på nästa bok, så ska försöka dra ut på tiden med den här boken. I alla fall se till att jag har lite att läsa imorgon, men får väl se hur det går med det. 😂 👍 
 
Är inne på tredje jobbveckan efter operationen och det fungerar bra att jobba. Är försiktig med lyft och försöker se till att äta som jag ska. Maten är svår att få till när det kör ihop sig märkte jag för första gången nu i veckan. Det är ju inte alltid man kan komma ifrån och äta, kan ju inte lämna ett barn som inte kan sova bara för att jag behöver en smörgås. Men ska försöka bli bättre på att handla hem propud milkshakes och typ nyponsoppa, det är nog smidigaste mellisalternativen på natten när det är körigt. För att sippa på något flytande är ju lättare att få till än en smörgås många gånger. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gjorde en gastric bypass 2 november 2016 och har gått från en vikt på 117kg till dagens 77kg. Har varit viktstabil sedan maj 2017, men ligger på BMI 27, så går man blint på BMI har jag en liten bit kvar till mål.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela